Selasa, 19 Mei 2009

Enjoy our life

Lama rasanya tak menulis kat sini, maklumlah terlalu sebuk dengan kerja. Tapi sesibuk mana pun kita perlu ada masa untuk diri sendiri. Dengan tiada masa dan kesibukan inilah yang boleh menyebabkan kita tidak memikirkan keperluan diri secara total. Ya, kita perlu bekerja, tetapi dengan fikiran dan badan yang lemah, letih lesu, bagaimana nak menghasilkan kerja yang berkualiti. Secara tidak lansung faktor-faktor inilah yang mendorong hidup yang kurang sihat.

Kadang-kadang saya terfikir bagaimana cara hidup org yang workaholic. Bagi saya hidup perlu 'enjoy', dan 'reward ourself'. Saya enjoy bila dapat pergi swimming ngan kawan-kawan, pergi melancong sekali sekala(xble selalu, masuk kurang keluar lak yang lebih), join aerobic class n poco-poco(baru belajar). Sometime saya gi dermalogica facial treatment, hair saloon atau shopping(kadang window shopping pon da cukup). Itulah rosshidayu. Tapi, lain orang lain caranya, bak kata pepatah lain padang lain belalang(betul ke?maaf kalau salah).
Tapi yang penting, sometime kita perlu bermuhasabah dan enjoy our life walau bagaimana caranya kerana kita yang mengawal masa dan yang menentukan cara hidup kita.

Saya nak share...Last Friday, dapat juga spent masa 1jam untuk belajar swimming dengan k.ja...seronok sangat...and masa tulah dapat rasmikan baju renang baru ..yeah. Walaupun baru belajar floating...tp sgt puas. Pertama, dapat belajar sesuatu yang tak pernah dibuat(takut menyelam)...akhirnya dapat terapung. Then, masa tulah semua masalah kerja, any burden...dapat dilupakan. Thanks kak nisah bg pinjam goggles.






Tiada ulasan:

Catat Ulasan